vertrek - Reisverslag uit South Africa, Zuid-Afrika van ingrid Broekhoven-Philipsen - WaarBenJij.nu vertrek - Reisverslag uit South Africa, Zuid-Afrika van ingrid Broekhoven-Philipsen - WaarBenJij.nu

vertrek

Door: ingrid

Blijf op de hoogte en volg ingrid

06 Oktober 2017 | Zuid-Afrika, South Africa

De laatste week zit erop. Helaas is deze niet gegaan zoals gepland. Door ziekte van een staflid, tolk, kom de holiday club niet doorgaan. Dus geen geknutsel. Jammer, want we hadden best veel voorbereidingen gedaan. Ik heb dus de gehele week medical projecten gedaan, zoals kliniek waar we bloeddruk, gewicht en evt temperatuur opnemen van Aids patiënten; home based care project waar we huisbezoeken doen en problemen bespreken; met de fysio op pad voor bewegingsoefeningen voor met name patiënten die een hersenbloeding hebben gehad; nutrition waar we kinderen en volwassenen wegen en opmeten om te kijken of ze aangekomen zijn ( krijgen ook pakket extra voeding). Een heel afwisselende week, maar ook wel confronterend.
Terugkijkend is het een hele ervaring geweest, veel gezien, veel beleefd, maar ook zeker tijd voor mezelf gehad om de gebeurtenissen van de afgelopen jaren te verwerken. Ik denk dat het me goed heeft gedaan en ben op klaar om weer lekker naar huis te gaan. Zie jullie in nederland

• 06 Oktober 2017 - 17:02

Paul En Margo:

Hoi ingrid,

Wat een tegenvaller dat er iemand ziek was geworden, en dat er zoveel werk vooraf is geregeld. Maar desalniettemin heb je toch je tijd nuttig besteed. Goed gedaan vrouwke. Zouden ze hier zeggen.
    Ja we zijn allemaal ook weer blij als je terug komt, tot volgende week.
    Groetjes paul en margo

boottrip

18 September 2017

actieve week
ingrid

Na een tijd vol gebeurtenissen heb ik besloten om 6 weken vrijwilligerswerk te gaan doen in Africa, St Lucia. Het geeft mij de mogelijkheid iets voor de ander te betekenen en tegelijk ook mijn eigen rust te vinden. Ik kijk er naar uit.

Actief sinds 16 Aug. 2017